Skip to main content Skip to footer

ShockwaveTherapie

Wat is shockwave?

Dit is een behandeltechniek welke werkt met ‘krachtige’ geluidsgolven. Deze golven worden d.m.v. een apparaat toegepast op het lichaam. Deze geluidsgolven verplaatsen zich onder een bepaalde druk door de huid, naar de plek waar de blessure zit. Door deze behandelmethode wordt de bloedsomloop en stofwisseling in het blessure gebied verbeterd, waardoor de pijn verminderd/afneemt. Hierdoor wordt het lichaam gestimuleerd om de blessure zelf te genezen. Ook kunnen kalkformaties afgebroken worden waardoor het lichaam deze zelf op kan ruimen.

Is shockwave pijnlijk?

Shockwave is over het algemeen niet pijnlijk maar kan soms wel als onaangenaam ervaren worden.

Indicaties shockwave therapie:

• Tennis- of golferselleboog;
  • Kniepeesontsteking (jumper’s knee, patella femoraal pijn syndroom);
  • Scheenpijn/beenvlies ontsteking;
  • Achillespees klachten;
  • Hielpijn (hielspoor);
  • Chronische schouderklachten;
  • Slijmbeursontstekingen.

Voordelen van de shockwave therapie:

• Snel en effectief;
  • Geen langdurige operatie;
  • Geen medicatie nodig;
  • U kunt snel terecht.

Shockwave in combinatie met echografie.

In sommige gevallen kan het nuttig zijn om eerst een echo van het blessure gebied te maken. Hierbij kan een irritatie goed gelokaliseerd worden. Dit is echter niet altijd nodig. Binnen onze praktijk is veel overleg waardoor u bij ons in goede handen bent.

Wilt u weten of shockwave iets voor uw klachten kan betekenen ? U kunt contact opnemen met ons middels het contactformulier, telefonisch, per mail of WhatsApp.

Vergoeding

Bij Fysiotherapie Hoogkerk wordt shockwave therapie volledig vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Fysiotherapie Hoogkerk heeft contracten met iedere zorgverzekeraar. In tegenstelling tot veel andere praktijken vragen wij geen eigen bijdrage voor deze behandelingen.