Skip to main content Skip to footer

EPTE

EPTE behandelingen bij Fysiotherapie Hoogkerk

Bij Fysiotherapie Hoogkerk kunt u sinds kort ook terecht voor EPTE therapie. Het staat voor Percutane Electrolyse Therapie. Deze relatief nieuwe behandelmethode is een innovatieve en nieuwe manier om spier- en peesklachten aan te pakken.

Hoe werkt EPTE?

Het is eigenlijk een combinatie tussen echografie, dry needling en shockwave therapie. Tijdens een EPTE behandeling zal een gecertificeerde fysiotherapeut van Fysiotherapie Hoogkerk gebruik maken van echografie. Wanneer een ontsteking of overbelaste spier of pees met de echo is gevonden wordt een dunne naald ingebracht. Deze naald is vergelijkbar met de naald die wordt gebruikt bij de behandeling dry needling.

De ingebrachte naald zal, net als bij shockwave therapie, stroom geleiden die het ontstoken of overbelaste gebied precies aanpakt. Omdat de echo de mogelijkheid geeft om precies de juiste plek aan te raken is EPTE een zeer nauwkeurige en rechtstreekse behandeling van de zere plek. Door de nauwkeurigheid zijn de resultaten altijd zeer positief.

Is een behandeling van EPTE pijnlijk?

De behandeling is zo effectief omdat het weefsel dat wordt aangeprikt door de naald zeer lokaal een hoge PH waarde ontwikkelt. Hierdoor verbetert de bloedcirculatie en worden omringende cellen aangezet tot het aanmaken van het groeihormoon. Deze stimuleert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek die pijnlijk is.
De behandeling zelf is doorgaans niet pijnlijk. De naald is zeer dun en gaat rechtstreekst naar de spier of pees waar u last van heeft. Vaak voelt u wel wanneer de naald door de huid gaat of het pijnlijke gebied onderhuids aangeraakt wordt. Dit is een licht onaangenaam gevoel wat snel verdwijnt.