Skip to main content Skip to footer

FAQ

Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van de zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt. U kunt zich aanvullend verzekeren voor fysiotherapie die niet in de basisverzekering zit.

Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9). Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.

Heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf. Het kan zijn dat u niets hoeft te betalen of slechts gedeeltelijk dit hangt af van uw aanvullende verzekering. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u mogelijk meer behandelingen vergoed. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering.

Het kan voorkomen dat uw zorgverzekeraar de behandelingen toch niet vergoed. De praktijk is hiervoor niet aansprakelijk. Wanneer u niet voldoende verzekerd bent gelden de tarieven zoals die aangegeven zijn op de prijslijst in onze wachtkamer en op onze website.

U kunt bij Fysiotherapie Hoogkerk in de avonduren terecht voor een afspraak. De avonden variëren. Ook kunt u voor uw werk aan behandeld worden. Fysiotherapie Hoogkerk hanteert zeer ruime openingstijden.

Nee, Fysiotherapie Hoogkerk hanteert geen wachtlijst. Indien noodzakelijk kunt u bij ons dezelfde dag nog behandeld worden. Service staat bij ons hoog in het vaandel.

Bij iedere afspraak dient u een handdoek en uw afsprakenkaartje mee te nemen. Bij de eerste afspraak dient u ook uw verzekeringspasje en identiteitsbewijs mee te nemen.

Nee, u heeft sinds 1 januari 2006 geen verwijsbrief meer nodig van uw arts. U kunt dus rechtstreeks bij ons een afspraak maken.